Persbericht 14 april 2015

15/04/2015

Het netwerkevenement van de ondernemersvereniging HOTIAD;
“Nederland en Turkije, Ondernemers zijn de bruggenbouwers”

De economische groei in Turkije werpt zijn vruchten af in Nederland. Veel Turkse ondernemers uit Turkije investeren graag in Nederland. De Nederlandse ondernemers investeren al jaren in Turkije. Door de snel groeiende mobiliteit zal het investeren voor ondernemers in deze twee landen alleen maar toenemen.

De Turks Nederlandse ondernemers spelen een cruciale rol bij het investeren in Turkije en in Nederland. Deze ondernemer profiteert van beiden landen en kan gezien worden als springplank over en weer. Onder meer deze constateringen worden behandeld op het HOTIAD SUMMIT 2015, georganiseerd door de Nederlands-Turkse ondernemersorganisatie HOTIAD op 17 april 2015. In Sociëteit De Witte Den Haag staat deze dag het thema ‘Nederland en Turkije, Ondernemers zijn de bruggenbouwers’ centraal.

Voorzitter VNO-NCW Hans de Boer

Er wordt kennis gedeeld over eerder genoemde ontwikkelingen met Voorzitter VNO-NCW Hans de Boer, voorzitter HOTIAD Hikmet Gürcüoğlu en Bahadır Kaleağası van TUSIAD, internationaal verantwoordelijke van de Turkse Associatie van Industriëlen en Zakenlieden. Cabaretier en televisiepresentator Jörgen Raymann houdt met zijn optreden de zakenwereld een spiegel voor. In het panelgesprek zullen de zakenvrouwen Pınar Eczacıbaşı en Semiha Ünal en zakenmannen Ronald Batstra en Umut Canbaz met elkaar in gesprek gaan en ervaringen uitwisselen.

Vicepremier van Turkije Numan Kurtulmuş

Vicepremier Numan Kurtulmuş komt met een delegatie ondernemers uit Turkije. Naci Koru, waarnemend minister van Buitenlandse Zaken en Tjerk Opmeer van Directie Internationaal Ondernemen zullen het belang van handel tussen Nederland en Turkije toelichten. De middag wordt begeleid door dagvoorzitter Ferry Mingelen, het icoon in de politieke verslaggeving op de Nederlandse televisie.

Over HOTIAD

HOTIAD is de ondernemersvereniging van Turkse middelgrote en grote bedrijven in Nederland. De organisatie bouwt voortdurend aan een netwerk waarmee kennis en ervaring met elkaar wordt gedeeld, maar ook aangeboden aan Nederlandse ondernemingen die in Turkije willen opereren of andersom. Op deze manier kunnen er bruggen worden gebouwd. Voor meer informatie over HOTIAD zie de tweetalige website www.hotiad.nl.

Noot voor de redactie:

De pers is van harte welkom op het HOTIAD SUMMIT. We stellen het op prijs als u zich vooraf aanmeldt via summit2015@hotiad.nl.